Dokumenty szkolne
PUNKTOWY SYSTEM ZACHOWANIA ze zmianami
Ocenianie bieżące zachowania wyraża się punktami.
Oceny zachowania śródroczne i roczne ustala się według następującej skali:
Ocena |
Oznaczenie skrótowe |
Zakres punktów |
wzorowe |
wz |
251 i więcej |
bardzo dobre |
bdb |
201 – 250 |
dobre |
db |
150⃰ – 200 |
poprawne |
pop |
100 – 149 |
nieodpowiednie |
ndp |
1 – 100 |
naganne |
ng |
poniżej 0 |
⃰ Kredyt oznacza, że każdy uczeń na początku każdego półrocza ma 150 punktów.
1) Ocena wzorowa: uczeń może otrzymać nie więcej niż 30 punktów ujemnych
2) Ocena bardzo dobra: uczeń może otrzymać nie więcej niż 45 punktów ujemnych
3) Ocena dobra: uczeń może otrzymać nie więcej niż 60 punktów ujemnych
KRYTERIA PRZYZNAWANIA PUNKTÓW DODATNICH
Kryterium |
Liczba pkt |
I. Dbałość o honor i tradycje szkoły |
|
1. Aktywne uczestnictwo w uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych |
10p. (każdorazowo) |
2. Strój galowy |
5p. (każdorazowo) |
3. Rozpowszechnianie wiedzy o patronie szkoły (gazetki klasowe, gazetki na korytarzach szkolnych, aktywny udział w Dniu Patrona |
5p. |
4. Opieka nad miejscami pamięci |
5p. (każdorazowo) |
5. Poczet sztandarowy |
5p. (każdorazowo) |
II. Osiągnięcia w konkursach i w zawodach sportowych |
|
1. III miejsce w konkursie:
|
6p. (każdorazowo) |
2. II miejsce w konkursie:
|
8p. (każdorazowo) |
3. I miejsce w konkursie, laureat, bardzo dobry wynik:
|
10p. (każdorazowo) |
4. Wyróżnienie w konkursie:
|
4p. (każdorazowo) |
5. Udział w konkursie:
|
2p. (każdorazowo) |
III. Czynny i systematyczny udział w zajęciach pozalekcyjnych organizowanych w szkole |
|
1. Udział w zajęciach pozalekcyjnych i wyrównawczych |
10p. (1 raz w półroczu za każde zajęcie) |
2. Obsługa sprzętu nagłaśniającego (na każdą uroczystość) |
5p. |
3. Dekoracja szkoły na uroczystości szkolne lub okazjonalne |
5p. (każdorazowo) |
4. Wyróżniający się uczeń w grupie może otrzymać dodatkowe punkty |
10p. |
IV. Udokumentowane działania w zajęciach poza szkołą |
|
1. Rozwijanie własnych zainteresowań poza szkołą (np. zajęcia sportowe, muzyczne, taneczne, językowe i inne) |
10p. (1 raz w półroczu za każde zajęcie) |
V. Praca na rzecz klasy |
|
1. Dekoracja klasy (np. gazetka ścienna) |
5p. (każdorazowo) |
2. Systematyczna pielęgnacja roślin w klasie |
2p. |
3. Organizacja imprez, akcji klasowych i wyjść klasy |
5p. (każdorazowo) |
4. Przygotowanie i udział w konkursach klasowych |
5p. |
5. Aktywna praca w samorządzie klasowym |
15p. |
6. Wywiązywanie się z obowiązków dyżurnego w całym okresie |
5p. |
VI. Praca na rzecz szkoły |
|
1. Za przekazanie do biblioteki książek, w dobrym stanie |
2p. |
2. Za wykonywanie prac w bibliotece - za każdą godzinę |
5p. |
3. Zbiórka surowców wtórnych:
|
10p.
|
4. Dekoracja korytarzy |
10p. |
5. Przygotowanie i udział w apelach szkolnych |
15p. (każdorazowo) |
6. Systematyczna praca w samorządzie szkolnym |
10p |
VII. Praca na rzecz innych |
|
1. Pomoc kolegom w nauce uzgodniona z nauczycielem - jednorazowo do kartkówek i sprawdzianów |
2p. |
2. Systematyczna, uzgodniona z nauczycielem pomoc koledze w nauce przez cały okres |
10p. |
3. Potwierdzony wolontariat |
20p. |
VIII. Obowiązek szkolny |
|
1. Za frekwencję 100% |
10p. (w półroczu) |
2. Za wszystkie godziny usprawiedliwione |
10p. (w półroczu) |
IX. Przejawy zachowania uczniów |
|
1. Przygotowanie do zajęć (zawsze) |
15p. (1 raz w półroczu) |
2. Terminowe usprawiedliwianie nieobecności (do tygodnia przyjściu ucznia do szkoły) |
3p. (1 raz w miesiącu) |
3. Wywiązywanie się z powierzonych zadań i podjętych zobowiązań (np. dotrzymywanie terminów zwrotu dokumentów) |
5p.(każdorazowo) |
4. Brak negatywnych uwag – punktów ujemnych |
10p. (1 raz w półroczu) |
5. Wyjątkowa kultura osobista |
15p. (1 raz w półroczu) |
- Każdy wychowawca posiada pulę 20 punktów dodatnich, które może przydzielić za inne działania
KRYTERIA PRZYZNAWANIA PUNKTÓW UJEMNYCH
Lp. |
KRYTERIA |
Punkty ujemne |
1. |
Przeszkadzanie na lekcjach |
- 2p. (za każdą uwagę) |
2. |
Niewykonanie poleceń nauczyciela |
-5p. (każdorazowo) |
3. |
Aroganckie odezwanie się do nauczyciela lub innego pracownika szkoły |
-15p. (za każdą uwagę) |
4. |
Niewywiązywanie się z zobowiązań na rzecz klasy i szkoły |
-2p. (każdorazowo) |
5. |
Przetrzymywanie książek z biblioteki |
-2p. |
6. |
Ubliżanie koledze, koleżance, wyśmiewanie się z innych, wulgarne słownictwo |
-5p. (każdorazowo) |
7. |
Bójka (każda) |
-10p. |
8. |
Niewłaściwe zachowanie: w stołówce szkolnej, sklepiku, na wycieczce itp. |
-10p.(każdorazowo) |
9. |
Niesportowa postawa w czasie zawodów lub niegodne reprezentowanie szkoły |
-5p. |
10. |
Nieusprawiedliwiona nieobecność na konkursie |
-5p. |
11. |
Niszczenie sprzętu, umeblowania szkolnego, budynku |
-10p. (każdorazowo + zwrot kosztów naprawy) |
12. |
Niszczenie rzeczy innych osób |
-20p. (każdorazowo + zwrot kosztów naprawy) |
13. |
Niewłaściwe obuwie (brak obuwia zmiennego) |
-1p. (każdorazowo) |
14. |
Ubiór (np. niewłaściwa długość bluzek, spodni, spódnicy, dekolty) i wygląd niezgodny ze statutem szkoły |
- 3p. (każdorazowo) |
15. |
Wygląd niezgodny ze statutem szkoły (np. widoczny makijaż, kolorowo pomalowane paznokcie, tipsy, długie kolczyki, piercing) |
- 5p. (każdorazowo) |
16. |
Spóźnienia na lekcję |
- 1p. (każdorazowo) |
17. |
Każda nieusprawiedliwiona godzina lekcyjna |
- 1p. (każdorazowo) |
18. |
Każda nieusprawiedliwiona godzina lekcyjna – wagary |
- 2p. (każdorazowo) |
19. |
Opuszczanie lub namawianie do opuszczenia terenu szkoły w czasie lekcji, przerwy i imprez szkolnych |
- 10p. (każdorazowo) |
20. |
Oszukiwanie nauczycieli i pracowników szkoły |
-10p. (każdorazowo) |
21. |
Palenie papierosów lub posiadanie papierosów |
- 10p. (każdorazowo) |
22. |
Wyłudzanie pieniędzy |
- 50p. (każdorazowo) |
23. |
Kradzież |
- 50p. (każdorazowo) |
24. |
Fałszowanie podpisów i dokumentów |
- 50p. (każdorazowo) |
25. |
Picie alkoholu |
- 50p. (każdorazowo) |
26. |
Rozprowadzanie i zażywanie narkotyków |
- 50p. (każdorazowo) |
27. |
Posiadanie niebezpiecznych przedmiotów |
- 50p. (każdorazowo) |
28. |
Udowodnione przestępstwa przez organy ścigania |
Naganne |
29. |
Znieważanie nauczycieli i uczniów: wulgaryzmy, obraźliwe epitety, niecenzuralne słowa, gesty, obelgi, zniewagi, szyderstwa, ośmieszanie, naśmiewanie się, ubliżanie |
- 100p.(każdorazowo) |
30. |
Wykonywanie zdjęć bez zgody zainteresowanej osoby (nauczycielowi, uczniowi lub innemu pracownikowi szkoły), tworzenie fotomontaży i rozpowszechnianie ich |
- 100p. (każdorazowo) |
31. |
Wykonywanie nagrań dźwiękowych, filmowych z użyciem dyktafonów, telefonów komórkowych, kamer i innych urządzeń bez zgody zainteresowanego (m.in. nauczyciela, ucznia, pracownika szkoły) |
- 100p (każdorazowo) |
32. |
Umieszczanie w Internecie pogróżek, pomówień, wulgaryzmów, zdjęć, naruszanie dóbr osobistych nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców przez podawanie nazwisk |
Naganne |
33. |
Bullying (terroryzm) wśród rówieśników polegający na długotrwałym, uporczywym nękaniu lub zastraszaniu, poniżaniu, ośmieszaniu ucznia przez ucznia |
Naganne |
34. |
Notoryczne, powtarzające się ubliżanie koledze, koleżance, wyśmiewanie się z innych, wulgarne słownictwo, aroganckie zachowanie wobec nauczycieli lub innych pracowników szkoły, bójki, niewłaściwe zachowanie: w stalówce szkolnej, sklepiku, na wycieczce itp., niesportowa postawa w czasie zajęć wychowania fizycznego, zawodów lub niegodne reprezentowanie szkoły, niszczenie sprzętu, niszczenie rzeczy innych osób, umeblowania szkolnego, budynku, niewłaściwe obuwie, długie wiszące kolczyki, makijaż, ubiór skutkuje oceną naganną z zachowania mimo uzyskania prawa do oceny poprawnej wynikającego z punktacji na I półrocze lub oceny rocznej |
Naganne |
35. |
Pobicie z narażeniem zdrowia i życia |
Naganne |
36. |
Używanie telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych |
-10 pkt (każdorazowo) |
- Każdy wychowawca posiada pulę 15 punktów ujemnych
- Nagana dyrektora szkoły to: – 100 punktów
Pliki do pobrania
-
STATUT-I XII 2017.pdf (1.75 MB)
-
UCHWALA 14-2020 - statut-zdalne nauczanie.pdf (459.13 KB)
-
UCHWALA 5-2020 - statut.doc (72.00 KB)
-
UCHWALA 11-2019 - statut.doc (30.50 KB)
-
UCHWALA 6-2019 - statut.doc (31.50 KB)
-
UCHWALA 7-2018 - telefony.doc (36.00 KB)
-
UCHWALA 13-2017-zmiana do statutu szkoly-punktowy.pdf (131.24 KB)
-
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY (832.99 KB)
-
Regulamin biblioteki szkolnej - styczeń 2017 (290.66 KB)
-
REGULAMIN WYCIECZEK SZKOLNYCH (615.45 KB)
-
REGULAMIN REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO W GIMNAZJUM (236.71 KB)
-
REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ (273.39 KB)
-
REGULAMIN SZATNI SZKOLNEJ (259.72 KB)
-
REGULAMIN SALI GIMNASTYCZNEJ (269.35 KB)
-
REGULAMIN PRACOWNI PRZYRODNICZEJ (403.45 KB)
-
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWO-INTERNETOWEJ (272.32 KB)
-
REGULAMIN PRACOWNI JĘZYKOWEJ (259.94 KB)
-
REGULAMIN PRACOWNI CHEMICZNEJ (257.74 KB)
-
REGULAMIN DYŻURÓW NAUCZYCIELSKICH (280.12 KB)
-
PROCEDURA UDZIELANIA POMOCY DZIECKU CHOREMU (258.48 KB)
-
PROCEDURA POCZTU SZTANDAROWEGO (276.43 KB)
-
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PODRĘCZNIKÓW REFUNDOWANYCH (368.73 KB)
-
REGULAMIN SKARG I WNIOSKÓW (94.50 KB)