Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Domaniowie

Tel: (71) 301-77-31

domaniowzs@o2.pl

Warsztaty Językowe EuroWeek 2019

Pierwszy szkolny wyjazd EuroWeek za nami, 22 uczniów klas V-VIII z naszej szkoły pod opieką p. Eweliny Wiśniewskiej i p.Dobrochny Rychlewskiej spędziło pięć dni w Szkole Liderów EuroWeek w Długopolu Dolnym, doskonaląc nie tylkoswe umiejętności językowe.

Nasza przygoda rozpoczęła się w deszczowy czwartek 19 września o godzinie 14:38, kiedy to ruszyliśmy pociągiem z Boreczka do Długopola Zdrój. W ośrodku byliśmy przed kolacją, oprócz nas przybyli też uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Miechucino na Kaszubach. Po kolacji przyjechali wolontariusze, mieliśmy okazję poznać wolontariuszkę Baby, wolontariusza Choco, Hektora i Króla Camillo. Było bardzo energetycznie i wesoło.

Kolejny dzień był równie intensywny, zajęcia rozpoczęliśmy o 9:30 od zabawy ruchowej, którą wolontariusze nazwali „energizer”. W piątek rano było bardzo słonecznie, dlatego wyszliśmy na podwórko i tam zatańczyliśmy „Belgijkę”. Taniec robił wrażenie, bo było ponad 25 par, po takiej dawce energii zaczęły się zajęcia. Uczniowie pracowali  w grupach mieszanych, osoby ze szkoły w Miechucino i z naszej. Zadaniem każdego było zaprezentowanie siebie w języku angielskim, potem poznawaliśmy wolontariuszy kulturę, obyczaje i zwyczaje krajów ich pochodzenia.

Każdego wieczora był „show”,  zadaniem uczniów było wykonanie określonego polecenia wolontariuszy. Pierwszego wieczora był to teledysk, drugiego „talent show”, a ostatniego „mission impossible”, czyli zadanie „niemożliwe” do wykonania. Każdy z występów był bardzo oryginalny i humorystyczny, bawiliśmy się znakomicie. Wieczory spędzaliśmy też tanecznie, dyskoteka kończyła pracowity dzień.

Sobota przywitała nas piękną pogodą, dlatego wybraliśmy się z wolontariuszami, Hektorem z Meksyku i Camillo z Kolumbii, na wycieczkę do Międzygórza. Naszym celem był Kościół Matki Bożej Śnieżnej na Górze Iglicznej i to był dopiero „challenge” (wyzwanie). Niektórzy z wycieczkowiczów przeżyli hiperwentylację, zachłysnęli się świeżym powietrzem. Po drodze mieliśmy sesję zdjęciową przy wodospadzie Wilczki, odwiedziliśmy „Ogród Bajek” i wreszcie podziwialiśmy krajobraz z Góry Iglicznej. W drodze powrotnej zakupiliśmy pamiątki i wróciliśmy na obiad do ośrodka. Po obiedzie przybyło do nas siedmioro wolontariuszy. Zadaniem naszym były „rozmowy „stolikowe”. Każdy wolontariusz 5 minut rozmawiał z daną grupą, kiedy to należało zadawać pytania, żeby jak najlepiej poznać wolontariusza. Po tym czasie wolontariusz zmieniał stolik - grupę.

Niedziela była równie słoneczna, dlatego mieliśmy zajęcia ruchowe na powietrzu, na boisku do gry w piłkę nożna. W tym dniu również poznawaliśmy kraje pochodzenia wolontariuszy.

Był to też smutny dzień, gdyż musieliśmy się pożegnać z wolontariuszami i uczniami ze szkoły w Miechucino, z którymi zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Było bardzo smutno, polały się łzy, bo czas spędzony na EuroWeek był naprawdę niesamowity.

W poniedziałek rano, po śniadaniu, odtańczyliśmy pożegnalną Belgijkę. Bardzo polubiliśmy się z uczniami i nauczycielami z Kaszub i mamy nadzieję, że się jeszcze spotkamy.

EuroWeek to niesamowita przygoda, możliwość poznania ciekawych ludzi, innych krajów i ich kultury. Dziękujemy za tę możliwość i mamy nadzieję, że warsztaty EuroWeek staną się coroczną tradycją w naszej szkoły.